pondelok 24. decembra 2012

Rekapitulácia

Ahojte,


Najprv by som Vám, priaznivcom našej stránky, chcela popriať  Šťastné a veselé Vianoce, veľa krásnych chvíľ prežitých s Vašimi najbližšími. V tento deň by sme mali všetci oddychovať a nechať sa unášať vianočnou atmosférou, no mne to nedalo a zase som hľadala nejaké članky, novinky o TVD. Našla som viacero recenzií, ktoré boli neobjektívne a dosť ma nahnevali a preto som sa rozhodla, že ako aj na ostatní na iných blogoch, sa s Vami podelím o môj názor na túto poslednú epizódu, ako aj o názor na TVD.

            Skoro na všetkých stránkach sa píše o tom aký je Damon skvelý, a Stefan hrozný. Kto viac ľúbi Elenu, kto pre ňu urobil viac, kto je celkovo pre ňu lepší. Dokonca, po udalostiach v posledných častiach sa tieto " tímy " vyvŕšili aj na Caroline, zato že povedala svoj vlastný názor.  A nielen to, všimla som si, že niektorí  fanúšikovia hanlivo nadávajú aj na Julie Plec, ktorá je hlavou tvorkyňou tohto nášho obľúbeného seriálu. To ma už úplne vytočilo. Uvedomuje si vôbec niekto, že bez nej by sme ani nemali, čo pozerať? Áno je pravdou, že seriál postúpil takým smerom, že by som sa nečudovala, keby sme sa v nasledujúcej epizóde stretli s anjelmi alebo mimozemšťanmi :), tým chcem povedať, že je to už veľmi prekombinované, avšak možno keby nebolo, tak by sme sa sťažovali, že je to suché a že sa tam nič nedeje. Tak prosím, pozrime sa nato očami, ktoré niesu až také kritické voči jednotlivým postavám, pretože ani my v reálnom živote nie sme dokonalí a zosumarizujme si, čo sa udialo v poslednej epizóde bez toho, aby sme sa boli "tím " Delena alebo Stelena


Začala by som profesorom Shanom, ktorý je ťažiskovým bodom tejto série. Príbeh o Silasovi otvára nový dej, ktorý nám to celé ešte viac zamotal. Nikto poriadne netuší, o čo mu ide. Môžeme si len domyslieť, že príbeh o jeho žene a synovi pravdivý a tak ich chce, nejakou cestou dostať späť. Veď pravdepodobne kvôli ním prešiel skoro celý svet. Tipujem, že kvoli tomuto sa potrebuje dostať k najtemnejšej mágii. Cez Bonnie. Každému z nás to už došlo, len samej Bonnie a ostatým ešte nie. Len Damon ho podozrieva a neverí mu, čo je poďľa mna správne. Pravdepodobne Shane stojí aj za obetovaním rady, pastorom. Prečo ? A prečo " je to ešte len začiatok" ? to ešte nevieme, a stále viac sa to zamotáva.




Damon išiel s Elenou do domu pri jazere za Jeremym a Bonnie samozrejme. Scéna ako sa Elena konečne správa normalne bola podľa mňa super a zároveň bola spomienkou na tú Elenu, ktorú sme mali radi. Nie tú, ktorá sa stále len hrá na trpiteľku, " chudinku " ako povedala Katherine, ktorá v seriáli mimochodom dosť chýba, nie tú ktorá vlezie bratovi svojho bývalého hneď do postele a ešte k tomu si myslí, že je to správne. Dobre boli rozíjdení, ale budme ľudia, " Elena, toto sa nerobí !! "

Čo sa týka citov k Damonovi, určite k nemu niečo cíti, priťahuje ju, ale podľa mňa nič viac ako túžba, veľmi silná túžba, to nieje. Bohužiaľ. Tvorcovia seriálu to sami nepriamo potvrdili putom oddanosti, ktoré pridali do deja seriálu. Elenine city ako upírky sa znásobili a všetci dobre vieme, že ju to k Damonovi priťahovalo aj pred tým, no láska to nieje, aj keď si to možno ona myslí. Ale nahlas to nepovedala. Stále povedala, niečo ako "je mi s tebou krásne", "robíš ma šťastnou", " je toto nesprávne(koniec 4x08)". U Damona je to trochu inak. Ten Elenu miloval stále, občas dosť sebecky, ale na jeho obranu, kto nieje sebecký keď miluje. Všetci chceme nášho milovaného len pre seba, a keď to nemáme robíme hlúpe veci, ktoré by sme inak možno neurobili. On stále Elenu ochraňoval, svojim spôsobom, miloval ju no aj jej veľakrát ublížil. V tomto dieli a vlastne aj v minulom ( s Lexi ) ukázal svoju lepšiu, nesebeckú stránku a poslal Elenu preč, pretože vidí, že to, čo prežíva teraz je síce krásne, no nemusí to byť skutočné a on chce už konečne vedieť pravdu. A však ako povedala Julie v niektorom článku, mohol jej povedať aby na neho zabudla, aby sa už nikdy nevideli, aby na neho ani nepomyslela no neurobil to, len ju poslal preč.

 Stefan sa dozvedel o Damonovi A Elene. Áno píšem dozvedel, pretože Caroline mu nič nepovedala. Aspoň nie priamo. Mnohí z Vás v poslednej dobre len kritizujete postavu Stefana a Caroline. Caroline je krásna, múdra, hlavne tvrdohlavá a dosť ukecaná upírka, ktorá od začiatku tento seriál len oživila. Jej postavu mám veľmi rada, pretože je to ten typ, ktorý sa za svoju pravdu, a hlavne za svoju rodinu, priateľov bije až na smrť. Hoci v poslednej dobre jej trochu vyčítam, že sa viac zaoberá cudzími problémami, ako vlastnými medzi ňou a jej priateľom. Je to vodcovský typ, riadu všetko, ako povedal Klaus " kde inde by ju našiel ako za kormidlom lode ". Snaží sa dať Elenu doporiadku, naviesť ju na cestu, ktorá je podľa nej tá správna, aj napriek tomu, že jej nechtiac možno ublíži. No hlavné je, že to nerobí kvôli sebe, ale pre dobro jej priateľky. A keď počula Stefana, ktorý je ňu veľmi blízky, pretože si dovolím tvrdiť,že bez neho by nebola takou super upírkou akou je, hovoriť o dôvere a pravde, ktorá je medzi priateľmi a bratmi tou najdôležitejšou nemohla to nechať len tak. 
Stefan, jeho postavu mám tiež veľmi rada, každé dievča by chcelo mať takého milujúceho priateľa ako je on. Avšak odkedy sa s ním Elena rozišla, resp. od vtedy, čo sa dozvedel o lieku na upírstvo mu mierne preskakuje, pretože cíti, že toto už nieje jeho priateľka, tá zomrela na moste. A on ju chce za každú cenu vrátiť späť. Nepáčila sa mi scéna, keď povedal Damonovi, že nedokáže pochopiť, že Elena nevidí, že je pre ňu nesprávny...to zabolelo aj mňa za Damona. No hneď to oľutoval, Elena už nieje taká ako predtým a on sa s tým nedokáźe zmieriť a robí hlúposti. No aj o tom je láska, že pre druhého ste ochotný spraviť čokoľvek, tak ho neodsudzujme za niečo, čo je prirodzené. Scéna keď si dal dokopy súvislosti, že čo Elena s Damonom..., bola dobrá a bolo mi ho vážne ľúto.

 Posledné scény boli veľmi dobré Smrť 12 hybridov, Smrť Carol Lockwood, a neposlednom rade Rebekah je späť...  Po avizovanom úmrtí niekoho, kto je s nami už od prvej série, som očakávala, že to bude starostka alebo šerifka. Keďže šerifka sa v seriáli, v poslednej dobe, tak často neobjavovala, karta na starostku padla správne. Jej smrť spolu s vianočnou koledou a Klausovym šarmom(aj keeď bol celý od krvi :) ) bola pre mňa najlepšou scénou tohto dielu. Teraz mi je veľmi ľúto Tylera, no on sa v poslednej dobe správal, tiež ako presne trafený, pod vplyvom Hayley. Hayley je postava, od ktorej som v seriáli vobec nečakala, že spraví takú zápletku. No ak sa niekto postaví Klausovi, musí zomrieť, resp. zaplatí zato. Tyler to trochu prepískol....Smrť 12 hybridov som vážne nečakala. Skôr som si myslela, že niekam utečú, no ako sme videli, Klausovmu hnevu neutečie nikto. 
Len mi to akosi nezapadá do Shanovho plánu. Čakala som, že ich má pripravených pre Jeremyho ako lovca, aby sa mu rozrástlo tetovanie, Bonnie by sa "nevedomky" napojila na temnú mágiu, ku ktorej je potrebných 12 obetí a bolo by hotovo... :)

         V závere len dodám, že Rebekah sa nám vracia, určite je nahnevaná a chce sa pomstiť. Svojho brata si nechá na neskôr a začne Stefanom, ktorý si to po takej zrade ( hoci kvôli láske k Elene ) právom zaslúži. 

No ako povedala Julie, užívajme si seriál, taký aký je, jeho dej a jeho zápletky. Nerozdeľujme sa zbytočne na nejaké "tými" ( Delena, Stelena ), fandime svojim hrdinom no nekritizujme postavy za ich charakter, zato aké sú, za ich city, ktoré nedokážu ovládať , pretože nikto nieje dokonalí a láska dokáže s ľuďmi poriadne zamávať... :)

Dúfam, že sa Vám recenzia páčila.... Vaša Suzy :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára